Maandje in Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cedes Mulken - WaarBenJij.nu Maandje in Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cedes Mulken - WaarBenJij.nu

Maandje in Curacao

Door: cedes1992

Blijf op de hoogte en volg Cedes

29 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Bon Dias lieve iedereen!

De tijd vliegt hier om, maar ik maak natuurlijk ook eventjes tijd voor jullie om wat erop te zetten he!
Ik ben hier nu al bijna een maand, het is echt niet te geloven.

Het is nu woensdagavond 9uur s'avonds. Vanavond even lekker niks doen en beetje op tijd naar bed. Naast mijn kamer ligt een café en er is momenteel een live band aan het optreden dus hoop als ik ga slapen dat ze stil zijn, want het lijkt wel alsof ze naast mijn bed staan te zingen. (van de ene kant ook wel gezellig).

Het eerste stageverslag had ik erop gezet toen ik een weekje hier was, nu zijn we alweer drie weken verder en is er natuurlijk weer van alles gebeurd.

Op mijn stage gaat het prima, het is wel hard werken, maar zo leer ik ook nog eens wat! Ik moet vooral offertes maken van tientallen producten, leveranciers bellen, samples aanvragen enzovoorts. Meeste dingen zijn wel leuk om te doen, maar na een dagje werken ben ik toch wel moe, ben het gewoon niet gewend.
Deze week had ik toch wel een blunder gemaakt, hadden jullie kunnen weten dat dit eraan stond te komen he!
Nou, ik moest naar hotels gaan bellen wat op St. Maarten liggen en ik moest hun directeur proberen aan de telefoon te krijgen. Alles in het engels natuurlijk!
En ik kreeg een mevrouw aan de lijn wat heel gebrekkig engels sprak en ik vroeg haar of ik de directeur kon krijgen. Maar wat ze zei verstond ik niet dus ik nog eens gevraagd, maar ik verstond het nog steeds niet. Daarna vroeg ik: But is he still available at the moment? Waarop zei antwoorde: No Madam, I told you: He's dead! Nou jullie willen niet weten hoe ik aan de telefoon hing.
IIk wist niet meer wat ik moest zeggen en kon niet meer zeggen dan sorry, sorry, sorry! Na het telefoontje kon ik er wel om lachen!
Maar op stage verloopt alles prima en ik begin de meeste dingen meer onder de knie te krijgen!

Wel begin ik op woensdag al met aftellen tot het weekend is, lekker relaxen op het strand en cocktailtjes drinken met Jolanda en Keedy. We vermaken ons prima met z'n drieën.

10 Dagen geleden is de vriend van Jolanda, Olaf aangekomen. Erg gezellig, eindelijk wat mannelijk gezelschap om mee te kunnen flauwekullen! We stonden met zn 3e op het vliegveld op hem te wachten en geloof het of niet; voordat hij er was stonden we alle drie te huilen, en niet een beetje ook! Jolanda was blij natuurlijk en Keedy wilde zo graag dat haar ouders en Glenn door die deur naar buiten kwamen.
Ik zag het al voor me dat ik hier ook op een dag kwam te staan om mijn Lover, ouders en broertje en mijn vriendinnetjes op te halen! Ik kon niks anders dan huilen haha..

Dit weekend was er ook carnaval in Curacao, het moest een heel spektakel zijn vertelde me iedereen, maar ik vond er geen klap aan. De optocht ging supersnel langs, iedereen had hun gezicht hangen tot op hun knieën en blablabla.. Nee geen succes dus. Daarom dat we zondag met de grote optocht aan het strand zijn gaan liggen.
De zondag was wel leuker geweest vertelden onze huisgenoten, maar wij vonden het strand lekkerder.
En ik denk dat er nergens beter carnaval gevierd kan worden dan in Limburg! Zo te zien aan de fotos hebben de meesten zich hier ook wel vermaakt met de carnaval he? (Mam vraag ik niet eens, dat weet ik van te voren al!)

Ik ben wel blij dat ik kan skypen hier, de verbinding is slecht maar het is heerlijk om Tom te zien en pap en mam en junot. Ook heb ik een keertje mijn vriendinnetjes allemaal bij elkaar gezien, dit was even slikken maar wel super leuk!

Nu hebben we ook een auto, egt super fijn: raampjes open, zonnetje erbij en een geweldige CD die ik van mijn girls heb gekregen. Heel Curacao kan me horen meezingen! Een auto is hier ook echt nodig trouwens..

We hebben nu al een aantal stranden gezien, maar nog lang niet allemaal. Ook ligt er een mooi luxe zwembad in de buurt, wanneer ik hier lig voel ik me net een Gooise vrouw haha..
Afgelopen weekend zijn we naar een klein strand geweest: Lagun Beach. Hier kun je goed snorkelen en is erg mooi.
Alleen toen we boven op het terras zaten, kwam er een eng iemand naast ons zitten: het was een leguaan, en niet zo een kleine ook!
Eerst schrok ik me kapot, maar daarna was het ook wel cool..

Met keedy ben ik afgelopen weekend stiekem het Marriot hotel binnen geslopen om daar lekker op het strand te liggen. Een heerlijk dagje met als afsluiter: de marriot burger! Hmmm!!

Ik heb wel geleerd dat ik veel geduld moet hebben, want de bevolking is hier super tttttrrrrraaaaaagggg..
Deze week bij emigratie heb ik 2,5 uur moeten wachten, maar is normaal hier! Ook in de winkels kan het niet langzamer gaan, het liefst zou ik willen zeggen: SJEEET OP MANNUH! Maar ik houd me rustig..

Ik zou willen dat iedereen een dagje zou kunnen langskomen, want ik kan het via een verhaal niet beschrijven.
Het is hier gezellig, lekker warm, mooie zwembaden en stranden, leuk uitgaan etc.

Over een paar weekjes komen mijn eerste bezoek langs; pappie, mammie en junot! Die gaan het hier heerlijk krijgen en ik ook met hun natuurlijk.

4 dagjes na hun komt mijn schatje al, wat zal het heerlijk zijn om hem weer vast te pakken en dood te knuffelen. Kijk er echt naar uit!
Maar ik ben nog niet klaar met mijn bezoek! haha..
Kevin en Anique komen ook 2 weekjes als Tom hier is hier lekker op vakantie. Dit is helemaal top en wordt zeker gezellig!

En tot slot komen mijn 2 vriendinnetjes Nadieh en Esmee, zij slapen ook bij mij op de kamer dus dat wordt erg gezellig! Ook hun kan ik het hele eiland gaan rondleiden en de leukste spots van het eiland laten zien!

Nou sjattekes, ik vind dat ik lang genoeg heb getypt..
Nu zijn jullie weer wat meer op de hoogte.

Veel liefs en kusjes.
Cedès xxx






  • 01 Maart 2012 - 08:43

    Tom:

    Je maakt me toch veel mee he! haha.
    Nog ff sjat dan ben ik bij je! Kan niet meer wachten.

    Hou van je X

  • 01 Maart 2012 - 13:04

    Je Dushi:

    Hey Dushi!

    Leuk verhaal (en je hebt je pagina mooi gepimpt), wij maken ons toch wat mee he!
    Ik mis alleen de tamponi vis! HAHA.

    Het is alweer donderdag!! Morgenavond begint het weekend! We kunnen van gekkigheid niet kiezen waar we heen willen gaan. In elk geval: naar de beach!!!!
    Lekker yiu!

    Sunchi van mij XXX Keedy

  • 01 Maart 2012 - 13:49

    Mam:

    MUTS....engels is idd niet je sterkste kant .....hahaha, komt goed, leer je van, moeten ze daar maar duidelijker spreken hè haha
    Ben blij dat t werk je bevalt, tis wat je zegt, je leert en dat is tenslotte ook je doel.....tevens GENIETEN, en doe je volop vlgs mij! Als t goed met jou gaat gaat t ook goed met ons!
    De foto's zijn mooi en uitnodigend, heb er zin in, heel veel.....
    Skypen vind ik toch zo geweldig, zo vr weg maar ook weer dichtbij, boh nu moet ik huilen, mis je zo!
    Ga ff stoppen..tot gauw xxxx

  • 01 Maart 2012 - 16:35

    Milou:

    haha je maakt geweldige verslagen vriendinnetje! ik zou ook graag langs willen komen maar helaas. ik geniet van je foto's en verslagen en natuurlijk gezellig skypen!
    we keep in touch..

    loveyou

  • 01 Maart 2012 - 18:06

    De Buren:

    Hoi, Cedes
    Leuk om via deze weg iets van jouw te horen.
    Ziet er indrukwekkend uit, een hele ervaring.
    Heel veel succes en een hele fijne tijd.

    Groetjes, van ons allen

  • 01 Maart 2012 - 19:56

    Hans En Ingrid:

    Alweer leuk om je verhalen te lezen! En wat een prachtige foto's. Wij snakken naar de zon en jou zien we in topjes en lekker op het strand. Geniet er maar van!!
    Er is idd al bijna een maand om! De tijd gaat snel, al zal het voor Tom nog veel te langzaam gaan :)
    Succes verder!
    Liefs en groetjes van ons, XXX

  • 01 Maart 2012 - 21:19

    Yvonne:

    ziet er super uit, wil ook wel op bezoek komen....

  • 02 Maart 2012 - 23:16

    Cedes Van Mulken:

    Egt leuk om jullie reacties te lezen en te weten dat jullie interesse hebben in mijn reisverslag! Er zullen er toch nog een aantal volgen! xxx

  • 06 Maart 2012 - 12:16

    Nonkel Ben:

    hallo cedes en vrienden,hie ein paar weurdjes oet ein koud aelse.
    ich venj ut sjiek dat dich alles good bevilt op ut eiland,ut werk bevilt tich, de temperatuur om jaloers op te zin en ein sjaon eiland.veer zouwe zwoa langs willen komme maja.de carnaval is inmiddels alweer veurbie en der zin gein gekke denger gebeurt.zonjig en mondig woar ut druk in ut MLC mer dinsdig woar ut niks 60 man aanwezig,ver hubbe toen mer om zeven oer de boet toe gedaon en zin toe noa dre(cafe juliana)gegangen en hubbe os doa geammuseerd.in de tussentied is auch bekend gemaak dat mitsubischi geit stoppe bie nedcar ,dus nedcar mot op zeuk noa get anges en es dat neet luk dan mot ver goan sollicitere(joa 75 breeve).
    maja ver wachte aaf.op het moment bin ich sterves krank hooste en nog ens hooste ich hub ein keel wie sjoerpapier en eine bulles dae op springe steit.mer vier de res moag ich alles ete en drenke.veur de res wunsjch ich uch nog veul plezeer en ein gooi gezondheid.ps es te het ech neet mje oet hils op curacao bel mich,ich kom dan drek aaf en dan kal ver uns good.veur de res de groetjes aan eederein en toedeloe

  • 07 Maart 2012 - 10:24

    Opa:

    leive Cedes

    Hebben je verslag gelezen en het gaat hartstikke goed met jouw,zon strand goed weer en auto onder je kont,en het werk bevalt ook goed,en heb je een beetje onder de knie.dus alles onder controle zelfs de legiaan ligt al naast je maar niet lang meer dan ligt die ook aan je voeten Ondanks dat het volgens jouw een lelijk beest is moeten ze toch lief zijn.Cedes we hebben de e-mail en sm ontvangen leuk Met ons gaat het goed,het weer wordt ook al iets beter want het voorjaarzit in de lucht.en de vogels beginnen al hun nestje te bouwen.Cedes als die meiden strak bij jouw intrek nemen in dat krot dan is het geen krot meer maar een kippenhok,dat zal wat wordenCedesje we denken iedere dag aan jouw en blijf je zelf.

    Hier een paar woordjesvan Oma.Zo de carnaval is voorbij en we hebben mooie dagen gehad,de optochten waren mooi en overal druk Tom hebben we ook gezien en een klijn praatje gemaakt,het was een leuke groep.Als we tijd hebben dan gaan we wandelen.Zondag dan moeten we uithelpen van de wandelclub.Gisterenavond zij we naar de modeshouw geweest in Heerlen erg mooi.Cedes dat is het laatste nieuws van hier.Heel veel plezier en succes.En veel liefs en kusjes van Oma Gerda en Opa jeu

  • 16 Maart 2012 - 10:49

    Wendy Smeets:

    ha cedes,
    waarschijnlijk ken je me niet meer maar ik was je leidster op het kinderdagverblijf. via je moeder wist ik van je reis naar curacao en als ik je verslagen lees zie ik dat je veel leuke dingen meemaakt.
    geniet er nog lekker van en ik kom zeker nog eens op deze site de rest van je verhalen lezen.
    dikke kus, wendy smeets

  • 22 Maart 2012 - 21:49

    Annelies Moeder Van :

    Hoi Cedes

    Van Keedy natuurlijk.
    Het was fijn om met je kennis te maken in Curaçao.
    Onze avond samen was erg gezellig en we hebben lekker gegeten samen.
    Amuseer jullie samen de komende tijd en pas goed op elkaar.
    Toen ik jullie samen zag dacht ik dat zit wel goed.
    veel plezier samen en ook als je ouders en Tom komen...heel veel plezier.
    Dikke knuffel Annelies x

  • 31 Maart 2012 - 19:08

    Truus Salden:

    hoi cedes,
    prachtig om je verslagen te lezen en wat is de natuur daar prachtig.
    Geniet met volle teugen van deze mooie tijd maar jouw kennende zul je dat zeker doen
    Groetjes en dikke knuffel Truus, Stan en Maud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

5 maanden Curacao

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2012

I LOVE CURACAO!

03 Mei 2012

3 maanden in Curacao!

10 April 2012

Bijna op de helft! NEEEEEE!

29 Februari 2012

Maandje in Curacao

13 Februari 2012

Eerste weekje!
Cedes

Actief sinds 07 Feb. 2012
Verslag gelezen: 1477
Totaal aantal bezoekers 19440

Voorgaande reizen:

02 Februari 2012 - 29 Juni 2012

5 maanden Curacao

Landen bezocht: